۵ ابردرونگرای دنیا چه کسانی هستند و چگونه به موفیت دست یافتند؟ قسمت سوم – Mark Zuckerberg

ما در عصر درونگراها زندگی می‌کنیم. حرفه‌ای‌های درونگرا این روزها به قله‌های اعتبار و موفقیت دست پیدا کرده‌اند.

اگر در شش ماهه اخیر سری به اینترنت زده باشید حتما متوجه شده‌اید که وب‌سایت‌هایی نظیر Business Insider، The Huffington Post و Forbes از یک واژه محبوب به مراتب استفاده می‌کنند: هوش عاطفی یا Emotional Intelligence. درک این مساله که دیگران چه احساسی دارند، اینکه بیش از صحبت‌کردن گوش دهید و در هر لحظه درک عمیقی از احساساتتان داشته باشید و بدانید که آن احساسات را چگونه مدیریت کنید، چیزی است که روانشناسان اصطلاح «هوش عاطفی» را بر آن نهاده‌اند. بسیاری از رهبران درونگرای امروزی یا در میان افرادی قرار گرفته‌اند که از هوش عاطفی بالایی برخوردارند و یا هوش عاطفی خود را تقویت کرده‌اند. این مهم، نکته طلایی موفقیت برای یک رهبر درونگراست.

در ادامه به معرفی پنج رهبر درونگرای موفق خواهیم پرداخت که هوش عاطفی آنها اهداف کسب‌وکارشان را به سطح بالاتری ارتقا داده است.

۴٫ Mark Zuckerberg مؤسس و مدیرعامل Facebook

مسلما همه شما باید Mark Zuckerberg را بشناسید. مؤسس و مدیرعامل بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا یعنی Facebook. از وی به عنوان مشهورترین کارآفرین درونگرا و شاید معروفترین کارآفرین در عصر کنونی نام می‌برند.

زاکربرگ نیز همچون وزنیاک دور و بر خود را با خیل عظیمی از برونگراها پر کرده است. برای مثال مدیر ارشد عملیاتی این شرکت یعنی Sheryl Sandberg یک برونگرای محض است. این یکپارچگی و تعادل در تیم کاری باعث شده است که زاکربرگ تبدیل به رهبر توانا و موفقی شود.

زمانیکه در دانشگاه درس می خواند تمام شب را بیدار می‌ماند و به کدزدن مشغول بود درحالیکه دیگر دوستان وی تمام شب را در حال خوشگذرانی و مهمانی‌گرفتن بودند. این عادت درونگراهاست که در دنیای خود باشند و تنها کار کنند؛ عادتی که زاکربرگ و وزنیاک به آن مشهور بودند. آنها از این طریق بود که توانستند با تفکرات خود دنیای فناوری اطلاعات را متحول کنند.

دلایل متعددی وجود دارد که چرا مارک زاکربرگ را یک INTJ می‌نامند.

  • بسیاری از اطرافیان زاکربرگ اذعان می‌کنند وی یک درونگراست و در بعضی جاها دقیقا از اصطلاح «درونگرا» در خصوص وی استفاده می‌کنند.
  • پیش از آنکه Facebook به موفقیت کنونی دست پیدا کند، عادت وی این بود که از یک پروژه به پروژه دیگر برود. حتی پس از آنکه Facebook در مسیر خود قرار گرفت، او با صرف هزینه انسانی و زمانی بر روی پروژه جدید Wirehog، شرکتش را به خطر انداخت. همین موضوع نشان‌دهنده آن است که کارکرد غالب زاکربرگ به جای اینکه Te باشد، Ni است.
  • معمولا در مقام مدیرعامل یک استارت‌آپ خیلی عجیب است که معرفی خدمات و محصولات توسط شخص دیگری انجام گیرد. در مورد فیسبوک این کار به جای اینکه توسط زاکربرگ انجام شود توسط Sean Parker انجام می‌شد. همین موضوع نشاندهنده درونگرابودن محض وی است.

این مقاله ادامه دارد….

مجتبی کریمی، دپارتمان MBTI خانه توانگری

منبع: Truity

مجتبی کریمی

مجتبی کریمی هستم، دانش‌آموخته رشته مهندسی نرم‌افزار. بیش از ۳ سال است که با دپارتمان MBTI خانه توانگری به مدیریت دکتر علیرضا شیری همکاری داشته و هم اکنون مدیریت محتوای سایت IranMBTI.ir و صفحات اجتماعی مربوط به دپارتمان را بر عهده دارم.

More Posts

Follow Me:
TwitterLinkedInGoogle Plus